3.1.23

Najsvätejšie meno Ježiš

• Úvaha z knižky 
Vianočná novéna 
od Alfonza Mária de´Liguori
• Pieseň Ježiš, najkrajšie meno
• Modlitby
• Pražské Jezuliatko

zdroj : Totus tuus

      
      Ježišovo meno je božské. Boh ho Márii oznámil prostredníctvom archanjela Gabriela: A dáš mu meno Ježiš (Lk 1, 31). Ježiš je meno, ktoré je nad každé iné meno (Flp 2, 9) a jedine v tomto mene možno dosiahnuť spásu: Niet pod nebom iného mena, daného ľuďom, v ktorom by sme mali byť spasení (Sk 4, 23).

Jozef dáva meno Ježišovi
zdroj : Višňové fara

      Toto slávne meno Duch Svätý prirovnáva k oleju: Jak olej rozliaty je tvoje meno (Pies 1, 3). Svätý Bernard vysvetľuje, že olej je svetlo, pokrm i liek, a preto meno Ježiš osvecuje ducha, je pokrmom srdca a liekom duše. Osvecuje ducha, lebo týmto menom vyviedol svet z temnôt modlárstva k svetlu viery.
      
       Meno Ježiš je pokrm, ktorý živí naše srdcia, pretože nám pripomína všetko, čo Ježiš urobil pre našu spásu. Toto meno nás utešuje v krížoch, trápeniach, dáva nám silu kráčať cestou spásy, dáva nám odvahu v pochybnostiach, zapaľuje nás láskou, pripomína nám, že náš Spasiteľ trpel, aby nás spasil. 

      Toto meno je liekom duše, keď  posilňuje proti pokušeniam našich nepriateľov. Peklo sa pred ním trasie a dáva sa na útek, keď vzývame toto sväté meno, ako svedčí apoštol: Aby sa na meno Ježiš zohlo každé koleno v nebi, na zemi i v podsvetí (Flp 2, 10). Kto v pokušení vzýva Ježiša, nepadne, a kto ho vždy bude vzývať, nikdy nepadne a bude spasený:  

Vzývať budem Pána, 
lebo jemu patrí chvála, 
a budem zachránený pred nepriateľmi.

 Žalmy 17, 4

      A kto sa kedy zatratil, ak v pokušení vzýval Ježiša? Zahynie ten, kto ho nevzýva o pomoc alebo kto ho prestane vzývať pri boji s pokušením. 

V tvojom mene 
je prameň každého dobra. 
Ak budem utrápený, 
ono ma poteší, 
keď si pomyslím, 
že si bol omnoho viac ako ja
 zarmútený z lásky ku mne. 
Ak zmalomyseľniem 
pre svoje hriechy, 
ono mi dá odvahu; 
pripomenie mi, 
že si prišiel na svet, 
aby si spasil hriešnikov.

Ak budem pokúšaný, 
tvoje meno mi dá silu;
 pripomenie mi, 
že keď mi prichádzaš 
na pomoc,
 peklo ma nemôže poraziť.
 A napokon, ak by som 
ochladol v láske k tebe, 
ono mi dodá nadšenie;
 pripomenie mi lásku, 
ktorou ma miluješ. 
Milujem ťa, môj Ježiš! 
Ty si, a dúfam, že stále budeš
 mojou jedinou láskou. 
Darujem ti celé svoje srdce, 
ó, môj Ježiš. 
Len teba chcem milovať 
a chcem ťa vzývať tak často, 
ako len budem môcť.
Chcem zomrieť 
s tvojím menom na perách, 
s menom nádeje, 
s menom spásy, 
s menom lásky.

Ó, Mária, ak ma miluješ, 
vypros mi túto milosť:
 daj, aby som stále vzýval 
tvoje meno 
a meno tvojho syna!
 Vaše presladké mená nech sú
 dychom mojej duše. 
Nech ich naveky 
opakujem teraz
 aj v hodine smrti vzdychajúc:
 Ježiš a Mária, pomôžte mi! 
Ježiš a Mária, milujem vás! 
Ježiš a Mária, vám zverujem
 svoju dušu!







Litánie Najsvätejšiemu menu Ježiš

Pane, zmiluj sa. 
Pane, zmiluj sa.

Kriste, zmiluj sa. 
Kriste, zmiluj sa.

Pane, zmiluj sa. 
Pane, zmiluj sa.

Otec na nebesiach, 
Bože, zmiluj sa nad nami.
Syn, Vykupiteľ sveta, Bože,
 zmiluj sa nad nami.
Duch Svätý, Bože, 
zmiluj sa nad nami.
Svätá Trojica, jeden Boh, 
zmiluj sa nad nami.

Ježišu, Syn živého Boha, 
zmiluj sa nad nami.

Ježišu, obraz Otca, zmiluj sa...
Ježišu, žiara večného svetla, ...
Ježišu, kráľ slávy, ...
Ježišu, slnko spravodlivosti, ...
Ježišu, Syn Márie Panny, ...
Ježišu, hoden lásky, ...
Ježišu obdivuhodný, ...
Ježišu, Boh mocný, ...
Ježišu, otec budúceho veku, ...
Ježišu, anjel veľkej rady, ...
Ježišu najmocnejší, ...
Ježišu najtrpezlivejší, ...
Ježišu najposlušnejší, ...
Ježišu, tichý 
a pokorný srdcom, ...
Ježišu, milujúci čistotu, ...
Ježišu, milujúci nás, ...
Ježišu, Boh pokoja, ...
Ježišu, pôvodca života, ...
Ježišu, príklad čností, ...
Ježišu, horliteľ za spásu duší, ...
Ježišu, Boh náš, ...
Ježišu, naše útočisko, ...
Ježišu, otec chudobných, ...
Ježišu, poklad veriacich, ...
Ježišu, dobrý pastier, ...
Ježišu, pravé svetlo, ...
Ježišu, večná múdrosť, ...
Ježišu, nekonečná dobrota, ...
Ježišu, naša cesta 
a náš život, ...
Ježišu, radosť anjelov, ...
Ježišu, kráľ patriarchov, ...
Ježišu, majster apoštolov, ...
Ježišu, uciteľ evanjelistov, ...
Ježišu, sila mučeníkov, ...
Ježišu, svetlo vyznávačov, ...
Ježišu, čistota panien, ...
Ježišu, koruna 
všetkých svätých, ...

Buď nám milostivý, 
zľutuj sa nad nami, Ježišu.
Buď nám milostivý, 
vyslyš nás, Ježišu.

Od všetkého zla 
ochraňuj nás, Ježišu.
Od každého hriechu
ochraňuj nás, ...
Od tvojho hnevu
...
Od úkladov diabla
...
Od ducha smilstva
...
Od večnej smrti
...
Od zanedbávania 
tvojich vnuknutí
...
Pre tajomstvo 
tvojho svätého vtelenia
...
Pre tvoje narodenie
...
Pre tvoje detstvo
...
Pre tvoj božský život
...
Pre tvoju namáhavú prácu
...
Pre tvoju smrteľnú úzkosť 
a tvoje utrpenie
...
Pre tvoj kríž 
a tvoju opustenosť
...
Pre tvoje mdloby
...
Pre tvoju smrť 
a tvoje pochovanie
...
Pre tvoje zmŕtvychvstanie
...
Pre tvoje nanebovstúpenie
...
Pre tvoje ustanovenie najsvätejšej Eucharistie
...
Pre tvoje radosti
...
Pre tvoju slávu
....

Baránok Boží, 
ty snímaš hriechy sveta, 
zľutuj sa nad nami, Ježišu.

Baránok Boží, 
ty snímaš hriechy sveta, 
vyslyš nás, Ježišu.

Baránok Boží, 
ty snímaš hriechy sveta,   
zmiluj sa nad nami, Ježišu.

Ježišu, uslyš nás. 
Ježišu vyslyš nás.

Modlime sa.
Pane Ježišu Kriste, 
ty si povedal:
Proste a dostanete,
hľadajte a nájdete, 
klopte a bude vám otvorené;
prosíme ťa, daj nám 
pocítiť svoju božskú lásku,
aby sme ťa milovali celým srdcom, ústami i skutkami
a nikdy ťa neprestali chváliť.
Pane, daj, aby sme 
stále mali bázeň 
pred tvojím svätým menom
a zároveň ho aj milovali;
veď ty neprestajne 
spravuješ všetkých,
ktorých upevňuješ 
vo svojej láske.
Lebo ty žiješ 
a kraľuješ na veky vekov.

Amen.





Zdroj : Modlitba - Litánie k Najsvätejšiemu menu Ježiš


Pražské Jezuliatko

Pražské Jezuliatko
zdroj : Náboženská predajňa

      V soške Jezuliatka uctievame Kristovo detstvo.  Ikona Pražského Jezuliatka nás na prvom mieste odkazuje k tajomstvu Vtelenia: pripomína nám, že Ježiš sa narodil na tento svet tak ako každý z nás. Dieťa je odkázané na starostlivosť svojich rodičov. Keď sme odkázaní na druhých, cítime sa bezmocní. Ale ani v týchto situáciách nestráca život svoju cenu, naopak – v nich sa často učíme niečomu veľmi dôležitému. 
    
        V soške Pražského Jezuliatka je Ježiš zároveň vyobrazený ako kráľ. Avšak ako malý, krehký, bezbranný, zraniteľný kráľ. Kráľ, ktorého sila nie je násilím. V ľavej ruke drží a nesie obrazne celý svet, ale miesto obvyklého žezla, symbolu moci, pravou rukou žehná. 
    
       Jezuliatko nám hovorí niečo podstatné o paradoxe Božej moci, ktorá sa prejavuje v slabosti. Tá najväčšia moc totiž nespočíva v hrdinských činoch, veľkých projektoch, schopnosti lámať skaly a ovládať národy, ale v umení získať srdce človeka. 
     
        Pražské Jezuliatko pripomína prichádzajúcim, že mocný Boh tvárou v tvár každému z nás stojí ako krehký a bezmocný. Túži po našej slobodnej odpovedi. Nechce nás ovládať násilím, nechce, aby sme sa ho báli. A v životoch tých, ktorí toto pochopili, sa často odohrá to, čomu hovoríme uzdravenie alebo spása.



Zázračná modlitba 
k Pražskému Jezuliatku


Ó, dieťa Ježiš, 
utiekam sa k tebe
 skrze tvoju svätú matku; 
Prosím ťa, aby si mi v tejto nevyhnutnej potrebe pomohol, pretože pevne verím, 
že iba ty mi môžeš pomôcť. 
S dôverou dúfam, 
že získam tvoju svätú milosť. 
Milujem Ťa celým svojím 
srdcom a celou svojou dušou. 
Cítim hlbokú ľútosť 
za moje hriechy 
a prosím ťa, ó, dobrý Ježišu, 
aby si mi dal silu ich prekonať.
 Som pevne rozhodnutý, 
že ťa už nikdy neurazím 
a budem radšej trpieť, 
než aby som sa ti znepáčil.
 Odteraz ti chcem verne slúžiť.
 Pre lásku k Tebe, 
ó, božské dieťa, 
budem milovať svojho blížneho
 ako seba samého. 
Ó, Ježišu, všemohúce dieťa,
 znova ťa prosím, 
aby si mi v tejto nevyhnutnej potrebe pomohol. 
[Tu uveď svoj úmysel.] 
Daruj mi milosť, 
že ťa budem môcť 
večne velebiť 
s Pannou Máriou 
a sv. Jozefom 
a budem ťa adorovať 
s tvojimi svätými anjelmi 
a svätými v nebi. 

Amen.


Zdroj : Modlitba - Zázračná modlitba k Pražskému Jezuliatku



🔸️ Prečítajte si tiež : 




🔹️ Témy :

     

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára