6.4.23

Novéna pred Sviatkom Božieho milosrdenstva

zdroj pôvodného obrázku : Ver

     Drahí priatelia, pripravme sa spoločne na Sviatok Božieho milosrdenstva. Táto novéna sa začína na Veľký piatok a končí sa v sobotu pred nedeľou Božieho Milosrdenstva.  

       Pán Ježiš o tomto dni hovoril sv. sestre Faustíne : "Ktorá duša pristúpi k sv. spovedi a sv. prijímaniu, dosiahne úplné odpustenie vín a trestov. V tento deň sú otvorené všetky Božie pramene, cez ktoré plynú milosti." (Den. 699)

        Aby sme mohli využiť tieto veľké dary, prejavme Bohu svoju dôveru týmito jednoduchými slovami : "Ježišu, dôverujem Ti" a  preukážme milosrdenstvo blížnym. 

      Modlitbou korunky môžeme vyprosiť všetko, ak je to v súlade s Božou vôľou. "Dcéra moja, povzbudzuj duše, aby sa modlili korunku, ktorú som ti odovzdal. Keď sa budú modliť túto korunku, rád im dám všetko, o čo ma budú prosiť." (Dn. 1541) "Ňou vyprosíš všetko, ak to, o čo prosíš, bude v zhode s mojou vôľou." (Dn. 1731)  

Zdroj : Svetlo Máriino, apríl 2022


     Novéna sa môže modliť aj počas celého roka.

     Pán Ježiš povedal Faustíne: "Túžim, aby Druhá veľkonočná nedeľa bola Sviatkom milosrdenstva." Toto želanie vyslovil Pán Ježiš štrnásť krát. "Duše hynú napriek môjmu trpkému umučeniu. Dávam im poslednú záchrannú kotvu. To je Sviatok Božieho milosrdenstva."


Novéna k Božiemu milosrdenstvu

podľa Denníčka sr. Faustíny Kowalskej 


1. deň
Veľký piatok
                        

        "Túžim, aby si počas týchto deviatich dní privádzala duše k prameňu môjho milosrdenstva, aby načerpali silu, úľavu a všetky milosti, ktoré budú potrebovať v ťažkostiach života, a zvlášť v hodine smrti. Každý deň privedieš do môjho srdca inú skupinu duší a ponoríš ich do mora môjho milosrdenstva. A ja všetky tieto duše privediem do domu môjho Otca. Budeš to robiť v tomto aj v budúcom živote. A duši, ktorú privedieš k prameňu môjho milosrdenstva, nič neodmietnem. Každý deň budeš prosiť môjho Otca pre moje bolestné umučenie o milosti pre tieto duše.“ 
        Odpovedala som: "Ježišu, neviem, ako sa mám tú novénu modliť, a ktoré duše mám ako prvé priviesť do Tvojho najľútostivejšieho Srdca.“ A Ježiš mi odpovedal, že mi každý deň povie, ktoré duše mám priviesť do jeho Srdca.

"Dnes mi priveď celé ľudstvo, 
zvlášť všetkých hriešnikov
a ponor ho do mora môjho milosrdenstva. 
Tým ma potešíš v trpkom smútku, 
ktorý mi spôsobuje strata duší.“

Najmilosrdnejší Ježišu, 
ktorý sa zľutúvaš nad nami a odpúšťaš nám,
 nehľaď na naše hriechy, ale na našu dôveru, 
ktorú máme v Tvoju nekonečnú dobrotu, 
a prijmi nás do príbytku 
svojho najľútostivejšieho Srdca 
a nedovoľ, aby sme sa z neho niekedy stratili.

 Pokorne Ťa prosíme pre Tvoju lásku, 
ktorá Ťa spája s Otcom i Duchom Svätým. 
Ó, Všemohúcnosť Božieho milosrdenstva, 
záchrana hriešneho človeka, 

Ty si milosrdenstvo a more zľutovania, 
pomáhaš tomu, kto Ťa pokorne prosí.

Večný Otče, vzhliadni milosrdným okom 
na celé ľudstvo, 
a zvlášť na úbohých hriešnikov. 
Toto ľudstvo prebýva 
v najmilostivejšom Ježišovom Srdci 
a pre Jeho bolestné umučenie preukáž 
nám svoje milosrdenstvo, 
aby sme oslavovali 
všemohúcnosť Tvojho milosrdenstva 
na veky vekov. 

Amen. 


Ježišu, dôverujem v Teba.


Korunka Božieho Milosrdenstva
(modlíme sa na klasickom ruženci)

Na začiatku:
Otče náš…
Zdravas, Mária..
Verím v Boha…

Na veľkých zrnkách:
Večný Otče, 
obetujem ti Telo a Krv, 
Dušu i Božstvo
 tvojho najmilšieho Syna 
a nášho Pána Ježiša Krista 
na odčinenie našich hriechov 
i hriechov celého sveta!

Na malých zrnkách:
Pre jeho bolestné umučenie 
maj milosrdenstvo s nami 
i s celým svetom!

Na zakončenie - tri razy:
Svätý Bože, 
svätý Mocný, 
svätý Nesmrteľný, 
zmiluj sa nad nami 
i nad celým svetom!


Zasvätenie sa Božiemu milosrdenstvu:

Ó, najmilosrdnejší Ježišu, 
Tvoja dobrota je nekonečná 
a pokladnica milostí nevyčerpateľná.
 Dôverujem bezhranične
 Tvojmu milosrdenstvu, 
ktoré prevyšuje všetky Tvoje diela.

 Zasväcujem sa Ti celkom a bezvýhradne, 
aby som takto mohol žiť 
a smerovať ku kresťanskej dokonalosti. 

Túžim šíriť Tvoje milosrdenstvo tak, 
že budem konať skutky telesného
 aj duševného milosrdenstva, 
zvlášť sa starať o obrátenie hriešnikov
 a prinášať útechu tým, 
ktorí potrebujú pomoc, 
chorým a utrápeným. 
Bdej teda nado mnou, 
ó, Ježišu, a chráň ma 
ako svoje vlastníctvo a svoju chválu.

 I keď sa niekedy chvejem strachom 
a uvedomujem si svoju slabosť,
 mám zároveň bezhraničnú dôveru 
v Tvoje milosrdenstvo. 

Kiež by všetci ľudia
 spoznali včas nekonečnú hĺbku
 tvojho milosrdenstva, 
uverili mu
 a oslavovali ho na veky.

 Amen.


2. deň
Biela sobota
                       

"Dnes mi priveď duše kňazov a rehoľné duše 
a ponor ich do môjho 
nekonečného milosrdenstva. 
Ony mi dali silu vydržať bolestné umučenie, 
nimi ako tepnami prúdi na ľudstvo 
moje milosrdenstvo.“

Najmilosrdnejší Ježišu, 
od ktorého pochádza všetko dobré
 rozmnož v nás milosť, 
aby sme dobre konali skutky milosrdenstva,
 aby tí, čo na nás pozerajú, 
chválili Otca milosrdenstva,
 ktorý je v nebi. 

Prameň Božej lásky 
v čistých srdciach prebýva, 
vykúpané v mori milosrdenstva, 
žiarivé ako hviezdy, 
jasné ako zora.

Večný Otče, vzhliadni milosrdným okom 
na vyvolených vo svojej vinici, 
na kňazské a rehoľné duše, 
a obdar ich silou svojho požehnania. 
Pre city Srdca svojho Syna, 
Srdca, v ktorom prebývajú, 
daj im silu svojho svetla, 
aby mohli viesť druhých 
na cestách spásy, 
aby spoločne spievali 
na slávu Tvojho 
nepochopiteľného milosrdenstva 
na večné veky. 

Amen.


Ježišu, dôverujem v Teba.


Korunka Božieho Milosrdenstva

Na začiatku:
Otče náš…
Zdravas, Mária..
Verím v Boha…


Na veľkých zrnkách:
Večný Otče, 
obetujem ti Telo a Krv, 
Dušu i Božstvo
 tvojho najmilšieho Syna 
a nášho Pána Ježiša Krista 
na odčinenie našich hriechov 
i hriechov celého sveta!


Na malých zrnkách:
Pre jeho bolestné umučenie 
maj milosrdenstvo s nami 
i s celým svetom!


Na zakončenie - tri razy:
Svätý Bože, 
svätý Mocný, 
svätý Nesmrteľný, 
zmiluj sa nad nami 
i nad celým svetom!



Zasvätenie sa Božiemu milosrdenstvu:

Ó, najmilosrdnejší Ježišu, 
Tvoja dobrota je nekonečná 
a pokladnica milostí nevyčerpateľná.
 Dôverujem bezhranične
 Tvojmu milosrdenstvu, 
ktoré prevyšuje všetky Tvoje diela.

 Zasväcujem sa Ti celkom a bezvýhradne, 
aby som takto mohol žiť 
a smerovať ku kresťanskej dokonalosti. 

Túžim šíriť Tvoje milosrdenstvo tak, 
že budem konať skutky telesného
 aj duševného milosrdenstva, 
zvlášť sa starať o obrátenie hriešnikov
 a prinášať útechu tým, 
ktorí potrebujú pomoc, 
chorým a utrápeným. 
Bdej teda nado mnou, 
ó, Ježišu, a chráň ma 
ako svoje vlastníctvo a svoju chválu.

 I keď sa niekedy chvejem strachom 
a uvedomujem si svoju slabosť,
 mám zároveň bezhraničnú dôveru 
v Tvoje milosrdenstvo. 

Kiež by všetci ľudia
 spoznali včas nekonečnú hĺbku
 tvojho milosrdenstva, 
uverili mu
 a oslavovali ho na veky.

 Amen.


3. deň
Veľkonočná nedeľa 
                                    

"Dnes mi priveď všetky zbožné a verné duše
 a ponor ich do mora môjho milosrdenstva. 
Tieto duše ma utešovali na krížovej ceste, 
boli tou kvapkou útechy v mori horkosti."

Najmilosrdnejší Ježišu, 
ktorý všetkým tak hojne
 udeľuješ svoje milosti 
z pokladnice svojho milosrdenstva, 
prijmi ma do príbytku 
svojho najmilostivejšieho Srdca 
a nedovoľ, aby sme sa z neho 
niekedy vzdialili. 

Pokorne Ťa o to prosíme, 
pre Tvoju nepochopiteľnú lásku,
 ktorou horí Tvoje Srdce k nebeskému Otcovi. 
Nepreskúmateľné sú milosrdenstva divy, 
nepreskúma ich ani hriešnik, ani spravodlivý. 

Na všetkých hľadíš ľútostivo 
a všetkých priťahuješ do svojej lásky.

Večný Otče, vzhliadni milosrdným okom
 na verné duše, 
ako na dedičstvo svojho Syna 
a pre jeho bolestné umučenie 
udeľ im svoje požehnanie 
a zahŕňaj ich 
svojou ustavičnou starostlivosťou, 
aby nestratili lásku a poklad svätej viery, 
ale aby so všetkými zástupmi anjelov a svätých 
oslavovali Tvoje nesmierne milosrdenstvo 
na večné veky. 

Amen.


Ježišu, dôverujem v Teba.


Korunka Božieho Milosrdenstva :

Na začiatku:
Otče náš…
Zdravas, Mária..
Verím v Boha…

Na veľkých zrnkách:
Večný Otče, 
obetujem ti Telo a Krv, 
Dušu i Božstvo
 tvojho najmilšieho Syna 
a nášho Pána Ježiša Krista 
na odčinenie našich hriechov 
i hriechov celého sveta!

Na malých zrnkách:
Pre jeho bolestné umučenie 
maj milosrdenstvo s nami 
i s celým svetom!

Na zakončenie - tri razy:
Svätý Bože, 
svätý Mocný, 
svätý Nesmrteľný, 
zmiluj sa nad nami 
i nad celým svetom!


Zasvätenie sa Božiemu milosrdenstvu :

Ó, najmilosrdnejší Ježišu, 
Tvoja dobrota je nekonečná 
a pokladnica milostí nevyčerpateľná.
 Dôverujem bezhranične
 Tvojmu milosrdenstvu, 
ktoré prevyšuje všetky Tvoje diela.

 Zasväcujem sa Ti celkom a bezvýhradne, 
aby som takto mohol žiť 
a smerovať ku kresťanskej dokonalosti. 

Túžim šíriť Tvoje milosrdenstvo tak, 
že budem konať skutky telesného
 aj duševného milosrdenstva, 
zvlášť sa starať o obrátenie hriešnikov
 a prinášať útechu tým, 
ktorí potrebujú pomoc, 
chorým a utrápeným. 
Bdej teda nado mnou, 
ó, Ježišu, a chráň ma 
ako svoje vlastníctvo a svoju chválu.

 I keď sa niekedy chvejem strachom 
a uvedomujem si svoju slabosť,
 mám zároveň bezhraničnú dôveru 
v Tvoje milosrdenstvo. 

Kiež by všetci ľudia
 spoznali včas nekonečnú hĺbku
 tvojho milosrdenstva, 
uverili mu
 a oslavovali ho na veky.

 Amen.



4. deň
Veľkonočný pondelok
                                         

"Dnes mi priveď pohanov a tých, 
ktorí ma ešte nepoznajú.
 Aj na nich som myslel vo svojom bolestnom umučení 
a ich budúca horlivosť potešila moje srdce. 
Ponor ich do mora môjho milosrdenstva.“

Najmilostivejší Ježišu, 
ktorý si svetlom celého sveta, 
prijmi do príbytku 
svojho najmilostivejšieho Srdca
 duše pohanov, 
ktoré Ťa ešte nepoznajú.

 Nech ich osvietia lúče Tvojej milosti,
 aby aj oni spolu s nami oslavovali
 Tvoje predivné milosrdenstvo 
a nedopusť, aby sa vzdialili z príbytku 
Tvojho najmilostivejšieho Srdca. 

Nech svetlo Tvojej lásky 
osvieti temnoty duší. 

Daj, aby Ťa tieto duše poznali 
a spolu s nami 
Tvoje milosrdenstvo oslavovali.

Večný Otče, vzhliadni milosrdným okom 
na duše pohanov a tých,
 ktorí Ťa ešte nepoznajú a prebývajú 
v najmilostivejšom Ježišovom Srdci.

 Pritiahni ich k svetlu evanjelia. 
Tieto duše nevedia, 
akým veľkým šťastím 
je Teba milovať. 

Daj, aby aj ony oslavovali 
hojnosť Tvojho milosrdenstva
 na večné veky. 

Amen.


 Ježišu, dôverujem v Teba.


Korunka Božieho Milosrdenstva :

Na začiatku:
Otče náš…
Zdravas, Mária..
Verím v Boha…

Na veľkých zrnkách:
Večný Otče, 
obetujem ti Telo a Krv, 
Dušu i Božstvo
 tvojho najmilšieho Syna 
a nášho Pána Ježiša Krista 
na odčinenie našich hriechov 
i hriechov celého sveta!

Na malých zrnkách:
Pre jeho bolestné umučenie 
maj milosrdenstvo s nami 
i s celým svetom!

Na zakončenie - tri razy:
Svätý Bože, 
svätý Mocný, 
svätý Nesmrteľný, 
zmiluj sa nad nami 
i nad celým svetom!


Zasvätenie sa Božiemu milosrdenstvu :

Ó, najmilosrdnejší Ježišu, 
Tvoja dobrota je nekonečná 
a pokladnica milostí nevyčerpateľná.
 Dôverujem bezhranične
 Tvojmu milosrdenstvu, 
ktoré prevyšuje všetky Tvoje diela.

 Zasväcujem sa Ti celkom a bezvýhradne, 
aby som takto mohol žiť 
a smerovať ku kresťanskej dokonalosti. 

Túžim šíriť Tvoje milosrdenstvo tak, 
že budem konať skutky telesného
 aj duševného milosrdenstva, 
zvlášť sa starať o obrátenie hriešnikov
 a prinášať útechu tým, 
ktorí potrebujú pomoc, 
chorým a utrápeným. 
Bdej teda nado mnou, 
ó, Ježišu, a chráň ma 
ako svoje vlastníctvo a svoju chválu.

 I keď sa niekedy chvejem strachom 
a uvedomujem si svoju slabosť,
 mám zároveň bezhraničnú dôveru 
v Tvoje milosrdenstvo. 

Kiež by všetci ľudia
 spoznali včas nekonečnú hĺbku
 tvojho milosrdenstva, 
uverili mu
 a oslavovali ho na veky.

 Amen.


5. deň
Utorok
                    

"Dnes mi priveď duše heretikov a odlúčených bratov 
a ponor ich do mora môjho milosrdenstva. 
V bolestnom umučení mi trhali telo i srdce, teda moju Cirkev. 
Keď sa vracajú k jednote s Cirkvou, moje rany sa hoja, 
a tak zmierňujú moje utrpenie.“

Aj pre tých, ktorí roztrhali Tvoje rúcho jednoty, 
plynie z Tvojho Srdca prameň zľutovania. 
Všemohúcnosť Tvojho milosrdenstva, ó, Bože, 
aj tieto duše z poblúdenia vyslobodiť môže. 

Najmilosrdnejší Ježišu, ktorý si dobrotivosť sama, 
Ty neodmietaš svetlo tým, ktorí Ťa prosia, 
prijmi do príbytku svojho najmilostivejšieho Srdca
 duše heretikov i duše odlúčených bratov 
a pritiahni ich svojím svetlom k jednote s Cirkvou 
a nedovoľ, aby sa Ti stratili z príbytku 
Tvojho najmilostivejšieho Srdca, 
ale daj, aby aj oni zvelebovali 
Tvoje prehojné milosrdenstvo.

Večný Otče, vzhliadni milosrdným okom 
na duše heretikov a odpadlíkov,
 ktorí premárnili Tvoje dobrá
 a zneužili Tvoje milosti tým, 
že neústupčivo zotrvávali vo svojich omyloch. 

Nehľaď na ich omyly, ale na lásku svojho Syna 
a na jeho bolestné umučenie, ktoré trpel za nich, 
lebo aj oni prebývajú v najmilostivejšom Ježišovom Srdci. 

Daj, nech aj oni oslavujú 
Tvoje veľké milosrdenstvo na večné veky. 

Amen.


Ježišu, dôverujem v Teba.


Korunka Božieho Milosrdenstva :

Na začiatku:
Otče náš…
Zdravas, Mária..
Verím v Boha…

Na veľkých zrnkách:
Večný Otče, 
obetujem ti Telo a Krv, 
Dušu i Božstvo
 tvojho najmilšieho Syna 
a nášho Pána Ježiša Krista 
na odčinenie našich hriechov 
i hriechov celého sveta!

Na malých zrnkách:
Pre jeho bolestné umučenie 
maj milosrdenstvo s nami 
i s celým svetom!

Na zakončenie - tri razy:
Svätý Bože, 
svätý Mocný, 
svätý Nesmrteľný, 
zmiluj sa nad nami 
i nad celým svetom!


Zasvätenie sa Božiemu milosrdenstvu :

Ó, najmilosrdnejší Ježišu, 
Tvoja dobrota je nekonečná 
a pokladnica milostí nevyčerpateľná.
 Dôverujem bezhranične
 Tvojmu milosrdenstvu, 
ktoré prevyšuje všetky Tvoje diela.

 Zasväcujem sa Ti celkom a bezvýhradne, 
aby som takto mohol žiť 
a smerovať ku kresťanskej dokonalosti. 

Túžim šíriť Tvoje milosrdenstvo tak, 
že budem konať skutky telesného
 aj duševného milosrdenstva, 
zvlášť sa starať o obrátenie hriešnikov
 a prinášať útechu tým, 
ktorí potrebujú pomoc, 
chorým a utrápeným. 
Bdej teda nado mnou, 
ó, Ježišu, a chráň ma 
ako svoje vlastníctvo a svoju chválu.

 I keď sa niekedy chvejem strachom 
a uvedomujem si svoju slabosť,
 mám zároveň bezhraničnú dôveru 
v Tvoje milosrdenstvo. 

Kiež by všetci ľudia
 spoznali včas nekonečnú hĺbku
 tvojho milosrdenstva, 
uverili mu
 a oslavovali ho na veky.

 Amen.


6. deň
Streda
                  

"Dnes mi priveď 
duše pokorné a tiché i duše malých detí
 a ponor ich do môjho milosrdenstva. 
Tieto duše sa najviac podobajú môjmu srdcu, 
ony ma posilňovali v horkých mukách agónie. 
Videl som ich ako pozemských anjelov, 
ktorí budú bdieť pri mojich oltároch. 
Na ne vylievam celé potoky milostí. 
Moju milosť je schopná prijať len pokorná duša, 
pokorné duše obdarúvam svojou dôverou.“

Najmilosrdnejší Ježišu, 
ktorý si sám povedal: 
"Učte sa odo mňa, 
lebo som tichý a pokorný srdcom,“ 
prijmi do príbytku 
svojho najmilostivejšieho Srdca
 duše tiché a pokorné a duše malých detí. 

Tieto duše privádzajú do úžasu celé nebo 
a nebeský Otec má v nich zvláštne zaľúbenie. 

Sú kyticou pred Božím trónom,
 ich vôňou sa opája sám Boh. 

Tieto duše majú stály príbytok 
v najmilostivejšom Ježišovom Srdci
 a neprestajne spievajú chválospev lásky 
a milosrdenstva na veky vekov.

 Duša skutočne pokorná a tichá,
už tu na zemi rajom dýcha 
a vôňa jej pokorného srdca 
nadchýna samého Stvoriteľa.

Večný Otče, vzhliadni milosrdným okom 
na duše tiché, pokorné a na duše malých detí, 
ktoré prebývajú v príbytku
 najmilostivejšieho Ježišovho Srdca.

 Tieto duše sa najviac 
podobajú Tvojmu Synovi,
 vôňa týchto duší sa vznáša zo zeme 
až k Tvojmu trónu. 
Otče milosrdenstva a všetkého dobra,
 pokorne Ťa prosím pre lásku a zaľúbenie, 
aké máš v týchto dušiach, 
žehnaj celému svetu, 
aby všetky duše spoločne spievali 
na slávu Tvojho milosrdenstva 
naveky vekov. 

Amen.


Ježišu, dôverujem v Teba.


Korunka Božieho Milosrdenstva :

Na začiatku:
Otče náš…
Zdravas, Mária..
Verím v Boha…

Na veľkých zrnkách:
Večný Otče, 
obetujem ti Telo a Krv, 
Dušu i Božstvo
 tvojho najmilšieho Syna 
a nášho Pána Ježiša Krista 
na odčinenie našich hriechov 
i hriechov celého sveta!

Na malých zrnkách:
Pre jeho bolestné umučenie 
maj milosrdenstvo s nami 
i s celým svetom!

Na zakončenie - tri razy:
Svätý Bože, 
svätý Mocný, 
svätý Nesmrteľný, 
zmiluj sa nad nami 
i nad celým svetom!


Zasvätenie sa Božiemu milosrdenstvu :

Ó, najmilosrdnejší Ježišu, 
Tvoja dobrota je nekonečná 
a pokladnica milostí nevyčerpateľná.
 Dôverujem bezhranične
 Tvojmu milosrdenstvu, 
ktoré prevyšuje všetky Tvoje diela.

 Zasväcujem sa Ti celkom a bezvýhradne, 
aby som takto mohol žiť 
a smerovať ku kresťanskej dokonalosti. 

Túžim šíriť Tvoje milosrdenstvo tak, 
že budem konať skutky telesného
 aj duševného milosrdenstva, 
zvlášť sa starať o obrátenie hriešnikov
 a prinášať útechu tým, 
ktorí potrebujú pomoc, 
chorým a utrápeným. 
Bdej teda nado mnou, 
ó, Ježišu, a chráň ma 
ako svoje vlastníctvo a svoju chválu.

 I keď sa niekedy chvejem strachom 
a uvedomujem si svoju slabosť,
 mám zároveň bezhraničnú dôveru 
v Tvoje milosrdenstvo. 

Kiež by všetci ľudia
 spoznali včas nekonečnú hĺbku
 tvojho milosrdenstva, 
uverili mu
 a oslavovali ho na veky.

 Amen.


7. deň
Štvrtok
                

"Dnes mi priveď duše, 
ktoré zvlášť uctievajú a oslavujú 
moje milosrdenstvo
a ponor ich do môjho milosrdenstva. 
Tieto duše najbolestnejšie
 prežívali moje umučenie 
a najhlbšie prenikli 
do môjho ducha. 
Ony sú živým obrazom 
môjho ľútostivého srdca. 
Tieto duše budú žiariť 
v budúcom živote 
zvláštnym jasom. 
Žiadna z nich sa nedostane 
do pekelného ohňa.
 Každú zvlášť budem chrániť 
v hodine jej smrti.“

Najmilosrdnejší Ježišu, 
ktorého Srdce je láska sama, 
prijmi do príbytku
 svojho najmilostivejšieho Srdca duše,
 ktoré zvlášť uctievajú a oslavujú
 veľkosť Tvojho milosrdenstva 

Tieto duše sú silné silou samotného Boha 
a uprostred všetkých útrap 
a protivenstiev idú vpred, 
dôverujúc v Tvoje milosrdenstvo. 

Tieto duše sú zjednotené s Ježišom 
a nesú na svojich pleciach celé ľudstvo.

 Tieto duše nebudú prísne súdené, 
ale v hodine smrti 
ich zahrnie Tvoje milosrdenstvo. 

Duša, ktorá oslavuje dobrotu svojho Pána, 
je ním zvlášť milovaná. 

Je vždy blízko prameňa živého 
a načiera milosti z milosrdenstva Božieho.

Večný Otče, 
vzhliadni milosrdným okom na duše, 
ktoré oslavujú a uctievajú 
Tvoju najväčšiu vlastnosť, 
Tvoje nekonečné milosrdenstvo 
a ktoré prebývajú
 v najmilostivejšom Ježišovom Srdci. 

Tieto duše sú živým evanjeliom,
 ich ruky sú plné skutkov milosrdenstva
 a ich duša naplnená radosťou 
spieva pieseň milosrdenstva Najvyššiemu.

Pokorne Ťa prosím, Bože, 
preukáž im svoje milosrdenstvo 
pre nádej a dôveru, 
ktorú v Teba vkladajú. 

Nech sa na nich vyplní Ježišovo prisľúbenie: 
"Duše, ktoré budú uctievať
 moje nekonečné milosrdenstvo,
 ja sám budem chránil v živote, 
a zvlášť v hodine smrti, ako svoju chválu.“

 Amen

Ježišu, dôverujem v Teba.

Korunka Božieho Milosrdenstva :

Na začiatku:
Otče náš…
Zdravas, Mária..
Verím v Boha…

Na veľkých zrnkách:
Večný Otče, 
obetujem ti Telo a Krv, 
Dušu i Božstvo
 tvojho najmilšieho Syna 
a nášho Pána Ježiša Krista 
na odčinenie našich hriechov 
i hriechov celého sveta!

Na malých zrnkách:
Pre jeho bolestné umučenie 
maj milosrdenstvo s nami 
i s celým svetom!

Na zakončenie - tri razy:
Svätý Bože, 
svätý Mocný, 
svätý Nesmrteľný, 
zmiluj sa nad nami 
i nad celým svetom!


Zasvätenie sa Božiemu milosrdenstvu :

Ó, najmilosrdnejší Ježišu, 
Tvoja dobrota je nekonečná 
a pokladnica milostí nevyčerpateľná.
 Dôverujem bezhranične
 Tvojmu milosrdenstvu, 
ktoré prevyšuje všetky Tvoje diela.

 Zasväcujem sa Ti celkom a bezvýhradne, 
aby som takto mohol žiť 
a smerovať ku kresťanskej dokonalosti. 

Túžim šíriť Tvoje milosrdenstvo tak, 
že budem konať skutky telesného
 aj duševného milosrdenstva, 
zvlášť sa starať o obrátenie hriešnikov
 a prinášať útechu tým, 
ktorí potrebujú pomoc, 
chorým a utrápeným. 
Bdej teda nado mnou, 
ó, Ježišu, a chráň ma 
ako svoje vlastníctvo a svoju chválu.

 I keď sa niekedy chvejem strachom 
a uvedomujem si svoju slabosť,
 mám zároveň bezhraničnú dôveru 
v Tvoje milosrdenstvo. 

Kiež by všetci ľudia
 spoznali včas nekonečnú hĺbku
 tvojho milosrdenstva, 
uverili mu
 a oslavovali ho na veky.

 Amen.


8. deň
Piatok
                  

Dnes mi priveď duše,
 ktoré sú vo väzení očistca
a ponor ich do priepasti 
môjho milosrdenstva, 
nech potoky mojej krvi 
ochladla ich páľavu. 
Všetky tieto duše veľmi milujem, 
splácajú dlh mojej spravodlivosti. 
Je v tvojej moci priniesť im úľavu. 
Vezmi z pokladnice mojej Cirkvi 
všetky odpustky a obetuj ich za ne… 
Ó, keby si poznala ich utrpenie, 
neprestajne by si obetovala za ne
 duchovnú almužnu 
a splácala mojej spravodlivosti 
ich dlhy.“

Najmilostivejší Ježišu, 
ktorý si povedal, 
že chceš milosrdenstvo, 
privádzam do príbytku 
Tvojho najmilostivejšieho Srdca 
duše z očistca,
 duše, ktoré sú Ti veľmi milé, 
ale musia splatiť [dlh] 
Tvojej spravodlivosti. 

Nech potoky krvi a vody, 
ktoré vytryskli z Tvojho Srdca, 
uhasia plamene očistcového ohňa,
 aby sa aj tam oslavovala 
moc Tvojho milosrdenstva. 

Zo strašnej páľavy očistcového ohňa
 vznáša sa ston k Tebe, milosrdný, 
ale zakúsia potešenie, 
úľavu a osvieženie, 
v potoku preliatej krvi a vody.

Večný Otče, 
vzhliadni milosrdným okom 
na duše trpiace v očistci,
ktoré prebývajú 
v najmilostivejšom Ježišovom Srdci.

 Pokorne Ťa prosím 
pre bolestné umučenie Ježiša, 
Tvojho Syna, 
a pre celú horkosť, 
ktorou bola naplnená
 jeho najsvätejšia duša,
 preukáž svoje milosrdenstvo dušiam, 
na ktoré hľadíš 
svojím spravodlivým pohľadom. 

Nehľaď na ne inak, 
ako cez rany Ježiša, 
Tvojho najmilšieho Syna, 
lebo veríme, že Tvoja dobrotivosť
 a zľutovanie sú nekonečné. 

Amen.


Ježišu, dôverujem v Teba.


Korunka Božieho Milosrdenstva :

Na začiatku:
Otče náš…
Zdravas, Mária..
Verím v Boha…

Na veľkých zrnkách:
Večný Otče, 
obetujem ti Telo a Krv, 
Dušu i Božstvo
 tvojho najmilšieho Syna 
a nášho Pána Ježiša Krista 
na odčinenie našich hriechov 
i hriechov celého sveta!

Na malých zrnkách:
Pre jeho bolestné umučenie 
maj milosrdenstvo s nami 
i s celým svetom!

Na zakončenie - tri razy:
Svätý Bože, 
svätý Mocný, 
svätý Nesmrteľný, 
zmiluj sa nad nami 
i nad celým svetom!


Zasvätenie sa Božiemu milosrdenstvu :

Ó, najmilosrdnejší Ježišu, 
Tvoja dobrota je nekonečná 
a pokladnica milostí nevyčerpateľná.
 Dôverujem bezhranične
 Tvojmu milosrdenstvu, 
ktoré prevyšuje všetky Tvoje diela.

 Zasväcujem sa Ti celkom a bezvýhradne, 
aby som takto mohol žiť 
a smerovať ku kresťanskej dokonalosti. 

Túžim šíriť Tvoje milosrdenstvo tak, 
že budem konať skutky telesného
 aj duševného milosrdenstva, 
zvlášť sa starať o obrátenie hriešnikov
 a prinášať útechu tým, 
ktorí potrebujú pomoc, 
chorým a utrápeným. 
Bdej teda nado mnou, 
ó, Ježišu, a chráň ma 
ako svoje vlastníctvo a svoju chválu.

 I keď sa niekedy chvejem strachom 
a uvedomujem si svoju slabosť,
 mám zároveň bezhraničnú dôveru 
v Tvoje milosrdenstvo. 

Kiež by všetci ľudia
 spoznali včas nekonečnú hĺbku
 tvojho milosrdenstva, 
uverili mu
 a oslavovali ho na veky.

 Amen.

9. deň
Sobota
                

"Dnes mi priveď ľahostajné duše 
a ponor ich do priepasti 
môjho milosrdenstva. 
Tieto duše najbolestivejšie 
zraňujú moje srdce. 
Kvôli nim najviac trpela 
moja duša 
v Getsemanskej záhrade. 
Ony boli príčinou, 
že som vyriekol slová: 
"Otče, vezmi odo mňa tento kalich, 
ak je to Tvoje vôľa."
 Pre ne je poslednou záchranou 
utiekať sa k môjmu milosrdenstvu.“

Najmilostivejší Ježišu, 
ktorý si zľutovanie samo, 
privádzam do príbytku 
Tvojho najmilostivejšieho Srdca
 ľahostajne duše. 

Nech sa v ohni Tvojej čistej lásky
 rozohrejú tieto zľadovatelé duše, 
ktoré sú podobné mŕtvolám, 
a ktoré Ťa tak odháňajú od seba. 

Ó, najmilostivejší Ježišu, 
použi všemohúcnosť
 svojho milosrdenstva, 
pritiahni ich do samotného ohňa 
svojej lásky
 a obdaruj ich svätou láskou,
 lebo Ty všetko môžeš.

 Oheň a ľad nemožno spojiť. 
Alebo oheň zhasne, 
alebo ľad sa roztopí, 
ale Tvoje milosrdenstvo, ó, Bože, 
ešte väčšej biede pomôcť môže.

Večný Otče,
 vzhliadni milosrdným okom 
na ľahostajné duše,
 ktoré prebývajú 
v najmilostivejšom Ježišovom Srdci. 

Otec milosrdenstva, 
pokorne Ťa prosím
 pre trpké umučenie Tvojho Syna 
a pre jeho trojhodinové zomieranie 
na kríži,
 dovoľ, aby aj ony oslavovali 
Tvoje priepastné milosrdenstvo. 

Amen.


Ježišu, dôverujem v Teba.

Korunka Božieho Milosrdenstva :

Na začiatku:
Otče náš…
Zdravas, Mária..
Verím v Boha…

Na veľkých zrnkách:
Večný Otče, 
obetujem ti Telo a Krv, 
Dušu i Božstvo
 tvojho najmilšieho Syna 
a nášho Pána Ježiša Krista 
na odčinenie našich hriechov 
i hriechov celého sveta!

Na malých zrnkách:
Pre jeho bolestné umučenie 
maj milosrdenstvo s nami 
i s celým svetom!

Na zakončenie - tri razy:
Svätý Bože, 
svätý Mocný, 
svätý Nesmrteľný, 
zmiluj sa nad nami 
i nad celým svetom!

Zasvätenie sa Božiemu milosrdenstvu :

Ó, najmilosrdnejší Ježišu, 
Tvoja dobrota je nekonečná 
a pokladnica milostí nevyčerpateľná.
 Dôverujem bezhranične
 Tvojmu milosrdenstvu, 
ktoré prevyšuje všetky Tvoje diela.
 Zasväcujem sa Ti celkom a bezvýhradne, 
aby som takto mohol žiť 
a smerovať ku kresťanskej dokonalosti. 
Túžim šíriť Tvoje milosrdenstvo tak, 
že budem konať skutky telesného
 aj duševného milosrdenstva, 
zvlášť sa starať o obrátenie hriešnikov
 a prinášať útechu tým, 
ktorí potrebujú pomoc, 
chorým a utrápeným. 
Bdej teda nado mnou, 
ó, Ježišu, a chráň ma 
ako svoje vlastníctvo a svoju chválu.

 I keď sa niekedy chvejem strachom 
a uvedomujem si svoju slabosť,
 mám zároveň bezhraničnú dôveru 
v Tvoje milosrdenstvo. 

Kiež by všetci ľudia
 spoznali včas nekonečnú hĺbku
 tvojho milosrdenstva, 
uverili mu
 a oslavovali ho na veky.

 Amen.



Zdroj : Chcem sa modliť - Deviatnik k Božiemu milosrdenstvu



🔹️ Témy : 

---》 Katolícka MODLITBA 🙏

---》 Katolícky kalendár 📅 - Sviatok - Božieho Milosrdenstva

---》 Katolícke učenie - ODPUSTKY


          

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára