4.4.23

Svätý týždeň

Čo sa stalo v tieto dni ?
Modlitby

zdroj : Saletini Rozkvet



Kvetná nedeľa

Ježiš slávnostne prišiel do Jeruzalema.


Pondelok

Ježiš vyčistil chrám od peňazomencov.
Preklial vyschnutý figovník. 
Mária pomazala nohy Ježišovi olejom.


Utorok

Farizeji sa spriahli a dohodli sa, že Ježiša zabijú. Ježiš naposledy kázal v chráme. 


Streda

Judáš dostal 30 strieborných za zradu Ježiša. 


Zelený štvrtok

Posledná večera
Ježiš sa potil krvou v Getsemanskej záhrade.

Na Zelený štvrtok si pripomíname 
Sviatosť oltárnu.

Najdobrotivejší Pane Ježišu Kriste,
 ja, Tvoje nehodné stvorenie, 
so zarmúteným srdcom rozjímam 
o pamiatke Tvojej poslednej večere, 
ktorú si konal so svojimi učeníkmi.

Teraz prišiel čas, 
ktorý si tak očakával pre spásu sveta, 
čas, v ktorom sa vyplní všetko, 
čoho predobrazom 
bol veľkonočný baránok. 
Pane, Ty si očakával, aby si vyslobodil
 svojou smrťou na kríži všetkých ľudí
 z otroctva hriechu, smrti a pekla.
 Kiež by som sa mohol(a) stať hodným(ou) 
Tvojich svätých darov. 
Ďakujem Ti za všetky dobrodenia, 
ktorí mi preukazuješ, najmä za to, 
že si ustanovil Sviatosť svojho Tela 
a svojej Krvi na posilnenie našich duší.

Najláskavejší Ježišu, skrze lásku,
 ktorú si mal k svojim učeníkom,
 keď si im umýval nohy, 
prosíme Ťa, udeľ mi svoju milosť, 
aby som Tvoje telo a krv
 v najsvätejšej Sviatosti oltárnej 
ctil(a) s dokonalou láskou 
a klaňal(a) sa Ti so silnou vierou.
 Nedopusť, aby Tvoja najdrahšia krv
 bola pre mňa zbytočne vyliata, 
ale daj, aby sa Ti páčila moje duša,
 obmytá od škvŕn hriechu. 

Amen.


Veľký piatok

Ježiš bol ukrižovaný.


Ukrižovaný Ježišu, 
aký hrozný je pohľad 
na Tvoje krvácajúce rany, 
zošľahané telo, 
tŕním pokrytú hlavu a bledú tvár! 
Tvoje kopijou prerazené srdce 
nech je mojím útočiskom 
v každej biede, úzkosti a skľúčenosti, 
mojím úkrytom v pokušení
 a v prenasledovaní.

Láskavý Ježišu, 
nedopusť, aby Tvoje muky
 boli pre mňa zbytočné.
 Pre lásku, ktorá otvorila Tvoje srdce
 po smrti na kríži, 
dopraj mi milosti, 
aby som mohol(a) umrieť
 v Tvojom objatí.

Amen.





Môžme začať aj 


Biela sobota

Mária Magdaléna uvidela Ježiša. 
Ježiš prišiel medzi učeníkov.



Veľkonočná Nedeľa

Ježiš vstal z mŕtvych.

Pane, vstal si z mŕtvych, aleluja!
Premohol si smrť pre mňa
a pre všetkých ľudí.
Robíš z nás živých ľudí.

Otče náš...

Matka zmŕtvychvstalého Ježiša,
naplň ma svojou radosťou,
radosťou zo vzkriesenia,
aby som zvestoval "Aleluja!"

Zdravas Mária...

.  .  .

Aleluja, chváľte Pána, lebo je dobrý 
a jeho milosrdenstvo trvá na veky. Aleluja! 
Toto je deň, ktorý učinil Pán, 
veseľme sa a radujme sa v ňom. Aleluja! 
Náš veľkonočný baránok je Kristus, 
obetovaný za nás. Aleluja!

Božský Spasiteľ, víťazný Vykupiteľ, 
Ty si premohol hriech, smrť a peklo 
a otvoril si bránu do neba.
 Už je ukončené veľké dielo 
Tvojho milosrdenstva a Tvojej lásky.

Slávnostne si vstal z hrobu, 
ako si predpovedal. 
Radujem sa z Tvojho vzkriesenia, 
ktoré obnovilo moju nádej 
na večnú blaženosť.

Pane Ježišu Kriste, Baránok Boží,
 ktorý snímaš hriechy sveta
 a teraz sedíš po pravici Otca, 
zmiluj sa nado mnou a daj, 
aby som vo dne i v noci ľutoval(a) 
svoje hriechy, 
kým sa nestanem hodným(ou) 
uviedieť Ťa z tváre do tváre
 v nebeskej sláve
 a s Tebou sa tešiť na veky. 

Amen.


Modlitba k Zmŕtvychvstalému

Ty, Zmŕtvychvstalý Ježiš,
zapaľuješ oheň v našich temnotách, 
ktorý nikdy nezhasne.
Aj keď sa zdá,
 že všetko pohlcuje strach a pochybnosti,
Ty si tu pre každého bez výnimky.

Rozpaľuješ oheň aj našimi skúškami a tŕňmi.
Aj kamenné srdcia sa môžu rozpáliť 
skrze teba
a stať sa svetlom v tme ľudstva.

Nám, úbožiakom, 
si zveril tajomstvo nádeje 
a chceš z nás urobiť kvas zmierenia.
Ty poznáš našu krehkosť, naše váhanie;
ale ty hľadíš na srdce
 a i keď nás vlastné srdce chce odsúdiť,
Ty si predsa oveľa väčší ako naše srdce.
Áno, v našich temnotách zapaľuješ oheň, 
ktorý nikdy nezhasne.

Amen







Zdroje : 



🔹️ Témy : 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára