19.5.22

Objímanie stromov

zdroj : www.fredericpaulussen.be - Lesné kúpanie v južnom Tirolsku: Upokojenie prírodou

       Mnohí dnes objímajú stromy, aby sa "dobili energiou". Je to hriech proti prvému Božiemu prikázaniu a má pôvod v pohanstve. 

       Sv. Bonifác vyrúbal posvätný dub germánov. To isté urobili svätí Cyril a Metod v Tauride.

svätý Bonifác, zdroj : www.deutschlandfunkkultur.de - Keď Bonifác obrátil Nemcov

༺  🌳  ༻


      Poviem vám príhodu, ktorá sa naozaj stala. Išli sme s priateľmi pozdĺž hornej Vltavy až pod Čertovu stenu. Je to krásne miesto pre odpočinok na veľkých kameňoch pri vode, obklopené starými stromami. 

     Moji priatelia, milovníci prírody, začali objímať stromy, aby z nich načerpali silu. Robí to hocikto. Pozoroval som ich rozpačito, sám som sa k tomu veľmi nemal, aj keď mám stromy veľmi rád. Spýtali sa ma polovážne a poloironicky: "Myslíš si, teológ, že objímanie stromov je diabolstvo?" 

     To som povedať nemohol. Aj stromy sú naši bratia, ako voda, slnko, mesiac. A brat s bratom sa predsa môže objímať. Tak som najprv nepovedal nič. Prenechali mi rafinovane najväčší, krásný a statný buk uprostred a zvedavo čakali, čo budem robiť  ďalej. 

zdroj : www.fredericpaulussen.be - Lesné kúpanie v južnom Tirolsku: Upokojenie prírodou

       Objal som ho a v duchu som mu povedal: "Milý brat buk, zdravím ťa v mene nášho Stvoriteľa a Pána Ježiša Krista."

      Potom som stíchol a započúval sa, či mi odpovie. Odpovedal: "Ďakujem, braček, že zo mňa nechceš vysávať silu ako tí druhí. Čudujem sa vám, ľuďom, že si ju žiadate od nás, stromov, keď ju predsa môžete dostať od Boha priamo - skrze Ducha svätého. My stromy sme na svojho stvoriteľa nezabudli, my vieme, že každý z nás na svojom Pánovi stojí a padá". 

     Odpovedal som mu: "Ďakujem, braček buk, za jasné slovo. Nech ti skrze mňa požehná Ten, ktorý nás oboch stvoril, a ktorý dodnes dává život celému svetu. Viem, že len Ním žijeme, hýbeme sa a trváme." A buk zašepkal čosi, čo znelo ako Amen.

      Spustil som ruky z kmeňa, obrátil sa k priateľom a pokusil sa im o tom niečo povedať. Nerozumeli. Vraj : To je predsa jedna sila, zhora i zdola, božská i ľudská, sila zeme i stromov, slnka i hviezd, ktorá nás všetkých obklopuje a nesie. Nechcelo sa mi do hádky. Zase som chvíľu mlčal. Potom som povedal: "Áno, ale táto všetka sila má jediný prameň. Vy pozeráte na silu, já sa snažím pozerať k prameňu." 

     Nepremýšľali, prečo by tá všetka sila musela mať prameň. Vraj tu jednoducho je. Nepovedali síce výslovne, že je božská a večná, ale nejak tak to zrejme mysleli. 

     "No, vidíte," ja na to. "Tomu hovorím zostať na pol ceste." 

    Odporovali: "Ale ďalej už žiadna cesta nevedie!" 

     Ja na to: "Asi ju nevidíte, ale keď niekto niečo nevidí alebo necíti, ešte zďaleka to neznamená, že to nie je. Nikto nikdy nevidel elektromagnetické vlny. A predsa sú." 

      Všetci sme naďalej priatelia, ale majú ma dodnes za trochu divného rojka...


Zdroj : stuz.cz - Objímaní stromů


🔹️ Téma :

Okultizmus


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára