20.6.22

Prijať Ježiša ako svojho osobného Spasiteľa ?


        Dnes uvediem článok s názorom, s ktorým nemusíte súhlasiť. Totiž ani ja si ním nie som istá.

-------------

      Určite ste počuli túto výzvu v evanjelickom protestantskom prostredí : "Aby si bol spasený, musíš prijať Ježiša ako svojho jediného Pána a Spasiteľa."

       Teraz späť do teologickej a biblickej reality. Samozrejme, fráza „prijať Krista ako svojho osobného Spasiteľa“ sa v Biblii nevyskytuje.  Biblia hovorí o Ježišovi, ktorý nás  spasí (často krstom), nie o tom, aby sme Ho prijali, ako keby bol nejakým žobrákom pri dverách našich sŕdc.

     Keď sa pastori pýtajú: „ Kto chce prijať Ježiša ?“, riadia sa doktrínou, ktorú vymyslel teológ John Wesley, ale je v rozpore s evanjeliom.

     Pozrite sa, čo učia apoštoli: Preto prijímajte jeden druhého, ako aj Kristus prijal vás, na Božiu slávu. Rimanom 15:7

      Ako vidíme, je to Ježiš, ktorý nás prijíma. Táto výzva je diabolským spôsobom, ako odobrať Pánovi slávu v sile prijatia a odovzdať túto moc verejnosti. Nemáme žiadnu moc prijať alebo rozhodnúť sa nad Ježišom. Je to on, kto nás prijíma a kto si nás vyberá.

      Pozrite sa, čo učí Náš Pán a Boh Ježiš Kristus : Nie vy ste si vyvolili mňa, ale ja som si vyvolil vás a ustanovil som vás, aby ste išli a prinášali ovocie a aby vaše ovocie zostalo; aby vám Otec dal všetko, o čo ho budete prosiť v mojom mene. Ján 15:16

       Otázka pre tých, ktorí žijú so samotným Písmom v ruke: Kde je v Biblii, že musíte prijať Ježiša, aby ste boli spasení ?

Zdroj : Caiafarsa - Prijmite Ježiša ako svojho jediného Pána a Spasiteľa??


----------


        Táto otázka mi však nie je jasná, keďže ako odpoveď nájdeme rôzne verše v Biblii : 

     Prišiel do svojho vlastného, a vlastní ho neprijali. Ale tým, ktorí ho prijali, dal moc stať sa Božími deťmi: tým, čo uverili v jeho meno, Ján 1:11‭-‬12

       Kto vás prijíma, mňa prijíma. A kto prijíma mňa, prijíma toho, ktorý ma poslal. Matúš 10:40

     Alebo poznatok - že prijať Ježiša za osobného Spasitela, je výnatok z Kerigmy (ohlasovanie Ježiša Krista) z čias prvých kresťanov. Bolo to v pohanských časoch, kedy sa novokresťania prijatím Ježiša zároveň vzdávali pohanských bôžikov.

        Osobný Spasiteľ môže znamenať aj budovanie velmi osobného  vztahu s Ježišom vo svojom srdci.

      Premýšľali ste už o tejto téme ?


🔹️ Téma : 

Katolícke učenie

PROTESTANTI


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára